"BEZPŁATNE szkolenia dla kadr Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy oraz innych podmiotów wspierających osoby z niepełnosprawnościami i/lub starsze"

Zupełnie bezpłatnie, podnosimy kompetencje kadr Warsztatów Terapii Zajęciowej (WTZ) i Środowiskowych Domów Samopomocy (ŚDS).
Wspieramy je w każdym elemencie, począwszy od pozyskania dofinansowania na w/w cel, przez realizację oczekiwanych i potrzebnych kursów, aż po rozliczenie otrzymanej dotacji.

Zajęcia odbywają się na miejscu w danym WTZ/ŚDS, w dogodnych dla kadry terminach.

Na potrzeby kadr WTZ-tów i ŚDS-ów, przygotowaliśmy autorskie programy szkoleń. Bezpośrednio odnoszą się one do potrzeb i oczekiwań kadry, pracującej na co dzień z osobami z niepełnosprawnościami:

FUNKCJONOWANIE WTZ/ŚDS W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM I PRAWNYM

  1. Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi uczestników – zagadnienia prawne.
  2. Zmiany prawne w obszarze funkcjonowania WTZ/ŚDS – aktualne i planowane zmiany wraz z omówieniem wśród uczestników proponowanych zmian.
  3. Grupa wsparcia dla rodziców/opiekunów uczestników – określenie potrzeb grupy, budowanie planu wsparcia, formy wsparcia.
  4. Dokumentacja w WTZ/ŚDS – dokumentacja uczestnika, regulaminy, trening ekonomiczny, zeszyt kontaktów z opiekunami/rodzicami uczestników.
  5. Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym pracownika WTZ/ŚDS – wieloletnia praca z tymi samymi uczestnikami, brak środków finansowych na realizację wsparcia, błędne orzecznictwo prowadzące do kierowania do WTZ, uczestników niezdolnych do podjęcia pracy.
  6. Rehabilitacja społeczna jako środek do budowania wizerunku osoby z niepełnosprawnością w środowisku lokalnym - zmiana schematu postrzegania osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie.
  7. Dostępność - co to znaczy w obliczu ustawy o dostępności, jakie wprowadza zmiany i wymogi.
  8. Strategia na rzecz osób z niepełnosprawnościami 2021-2030 - jakie niesie zmiany, omówienie najważniejszych aspektów.
  9. Dobre przykłady i praktyki z życia placówek na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
  10. „Superwizja” - profesjonalna metoda obserwacji i refleksji w praktyce terapeutycznej.
  11. Efektywny terapeuta w obliczu pandemii koronawirusa.
  12. Aktywizacja zawodowa uczestników WTZ - zagadnienie wieloaspektowe - wymogi rozporządzenia a realia, aktywizacja zawodowa - kierunek rodzic czy uczestnik WTZ.
  13. Aktywizacja społeczno - zawodowa uczestników WTZ - realizacja IPR a granice i komfort pracy.
  14. Promocja WTZ/ŚDS – sprzedaż produktów uczestników.
  15. Zatrudnienie wspomagane jako forma rehabilitacji.
  16. Co w zamian arteterapii?
  17. Trening umiejętności społecznych.
  18. Terapia zajęciowa - wykorzystanie potencjału podopiecznych.
  19. Motywacyjne mechanizmy w procesie terapeutycznym.
  20. Sytuacje trudne i konfliktowe oraz sposoby ich rozwiązywania poprzez dramę.
  21. Tańce w kręgu jako element ukazujący wsparcie i role grupy społecznej.
  22. Komunikacja interpersonalna w zespole terapeutycznym.
  23. Zarządzanie stresem w pracy terapeuty.

PROBLEMY BEHAWIORALNE I PRACA TERAPEUTYCZNA

  1. Praca terapeutyczna oraz zasady komunikacji u osób z niepełnosprawnościami i/lub spektrum autyzmu
  2. Praca z obszarem seksualności u dorosłych osób z niepełnosprawnościami i/lub zaburzeniami psychicznymi i/lub z spektrum.
  3. Seksualność osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
  4. Jak radzić sobie z zachowaniem agresywnym uczestników, wobec siebie i instruktorów - autoagresja, rozwiązywanie konfliktów.
  5. Życie seksualne osób niepełnosprawnych – omówienie tematu z przykładami codziennych sytuacji.
  6. Granice intymne i normy akceptowalne społecznie u osób z niepełnosprawnościami.
  7. Wyznaczanie granic w pracy terapeutycznej z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osoby z niepełnosprawnością.
  8. Zachowania agresywne uczestników - skuteczne techniki samoobrony i obezwładniania (zajęcia praktyczne prowadzone przez instruktora sztuk walki)
  9. Refleksologia twarzy jako metoda walki z zaburzeniami nerwicowymi.
  10. Pierwsza pomoc – zajęcia praktyczne (nowe przepisy o resuscytacji 2021 i zagrożeniu Covid-19)

WYJĄTKOWA I SKUTECZNA TERAPIA ZAJĘCIOWA

  1. Zmiana wizerunku osoby z niepełnosprawnością – stylizacja paznokci.
  2. Zmiana wizerunku osoby z niepełnosprawnością – techniki i zasady makijażu.
  3. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia - masaż twarzy, tworzenie maseczek, balsamów przy użyciu prostych produktów spożywczych.
  4. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia - wykonanie mydełek glicerynowych przy użyciu kwiatów suszonych, przypraw, owoców.
  5. Charakteryzacje makijażowe jako wyjątkowe zajęcia terapeutyczne dla uczestników.
  6. Animacja zajęć terapeutycznych dla uczestników  – interesujące i oryginalne pomysły bez nakładów finansowych.
  7. Oryginalne i atrakcyjne techniki decoupage – wykorzystanie alternatywnych materiałów i preparatów do osiągnięcia spektakularnych efektów.
  8. Farby kredowe – odnawianie i ozdabianie mebli oraz przedmiotów codziennego użytku z wykorzystaniem transferu obrazów lub napisów.
  9. Akwarele – wyjątkowe techniki rysowania i malowania.
  10. Dekoracje z „zimnej porcelany” – niezwykła barwa, delikatność i przenikalność światła.
  11. Malowanie na porcelanie – wykorzystanie materiałów zapewniających trwałość rysunku.
  12. Technika malowania na jedwabiu – niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju, własnoręcznie malowane m.in. apaszki, szale, ponczo, krawaty czy chusty.
  13. Dekoracje ze szkła w formie zawieszki  witrażowej – technika folii miedzianej (Tiffany).
  14. Biżuteria ze szkła witrażowego.
  15. Dekoracje ścienne ze szkła z naturalnymi motywami roślinnymi.
  16. Wiklina - kurs tworzenia wyrobów. 
  17. Pirografia - poszerzanie zdolności manualnych poprzez wypalanie w drewnie.
  18. Gra światła i koloru - malowanie na folii.
  19. Tworzenie kartek okolicznościowych metodą scrap booking (z tego, co mamy „pod ręką”) – rozwijanie pomysłowości, poczucia godności i dumy z siebie.
  20. Tworzenie autoportretu metodą kolażu – przyjemny sposób na stworzenie „dzieła sztuki” i pokazania siebie światu.
  21. Tworzenie dekoracji ściennej z użyciem sznurków - warsztaty makramy.
  22. Kreatywne wykorzystanie różnych materiałów i ich faktur w tworzeniu „Łapacza snów”.
  23. Praca nad zdolnościami motorycznymi - tworzenie aniołów w ramkach.
  24. „Żywa” dekoracja - oryginalne wykorzystanie chrobotka reniferowego.
  25. Terapia sztuką - zabawy sensoryczne, malarstwo dłońmi oraz stopami na dużych arkuszach.
  26. Samoakceptacja poprzez taniec terapeutyczny – pokonywanie barier ruchowych oraz wyrabianie słuchu muzycznego i rytmu.
  27. Samodzielna rehabilitacja po przebyciu choroby związanej z Covid-19.
  28. Technika ćwiczeń terapii ręki jako pomoc niepełnosprawnym w codziennym życiu.
  29. Terapia zaburzeń motoryki małej i dużej.
  30. Mała aktywność fizyczna a ból kręgosłupa dla osób z niepełnosprawnościami.
  31. Metody relaksacji w rehabilitacji dla uczestników WTZ/ŚDS.
  32. Trening zdrowotny przy otyłości dla uczestników WTZ/ŚDS. 
  33. Kształtowanie zdolności wysiłkowej dla uczestników WTZ/ŚDS. 
  34. Rola fizjoterapii przy niepełnosprawności ruchowej i intelektualnej. 
  35. Znaczenie diety w leczeniu osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową.
  36. Żywienie i suplementacja u osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową.
  37. Niedobory w diecie a rozwój niepełnosprawności intelektualnej i/lub ruchowej.
  38. Jak tanim kosztem zwiększyć skuteczność „dietoterapii” u osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową.
  39. Mity związane ze zdrowym i racjonalnym żywieniem. Czy można jeść tanio i jednocześnie zdrowo?
  40. Sushi bez barier dla uczestników WTZ/ŚDS.
  41. Pora na coś słodkiego – proste i domowe wypieki.
  42. „Wesołe” przepisy – kolorowe i zabawne dekoracje potraw. 

W jaki sposób finansowane są szkolenia?

Środki na realizację kursów, pozyskujemy z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS).

Został on utworzony ze środków Funduszu Pracy, z myślą o wsparciu kształcenia ustawicznego pracodawców oraz pracowników.

W jakiej wysokości można uzyskać dofinansowanie?

Ze środków KFS może zostać sfinansowanych do 100% kosztów kształcenia ustawicznego.

Jak możemy pomóc?

Zapewniamy kompleksowe wsparcie, obejmujące:

  1. diagnozę potrzeb szkoleniowych i propozycję kursów dopasowanych do oczekiwań klienta
  2. przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami
  3. złożenie wniosku w PUP
  4. realizację przewidzianych we wniosku kursów
  5. pomoc w rozliczeniu dotacji


Kontakt ws. pozyskania dofinansowania i realizacji szkoleń

e-mail: dawid.matyja@fundacjabuu.pl
tel. 531 021 728

Karina Kocieniewska

Karina Kocieniewska

Patrycja Rojek

Patrycja Rojek

Magdalena Sawińska-Warych

Magdalena Sawińska-Warych

Łukasz Pisarski

Łukasz Pisarski

Rafał Wajner

Rafał Wajner

Zapisz się do Newslettera

FreshMail.pl
 

Zapisz mnie na newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl