"BEZPŁATNE szkolenia dla kadr Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy oraz innych podmiotów wspierających osoby z niepełnosprawnościami i/lub starsze"

Zupełnie bezpłatnie, podnosimy kompetencje kadr Warsztatów Terapii Zajęciowej (WTZ) i Środowiskowych Domów Samopomocy (ŚDS).
Wspieramy je w każdym elemencie, począwszy od pozyskania dofinansowania na w/w cel, przez realizację oczekiwanych i potrzebnych kursów, aż po rozliczenie otrzymanej dotacji.

Zajęcia odbywają się na miejscu w danym WTZ/ŚDS, w dogodnych dla kadry terminach.

Na potrzeby kadr WTZ-tów i ŚDS-ów, przygotowaliśmy autorskie programy szkoleń. Bezpośrednio odnoszą się one do potrzeb i oczekiwań kadry, pracującej na co dzień z osobami z niepełnosprawnościami:

FUNKCJONOWANIE WTZ/ŚDS W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM I PRAWNYM

  1. Współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi uczestników – zagadnienia prawne.
  2. Zmiany prawne w obszarze funkcjonowania WTZ/ŚDS – aktualne i planowane zmiany wraz z omówieniem wśród uczestników proponowanych zmian.
  3. Grupa wsparcia dla rodziców/opiekunów uczestników – określenie potrzeb grupy, budowanie planu wsparcia, formy wsparcia.
  4. Dokumentacja w WTZ/ŚDS – dokumentacja uczestnika, regulaminy, trening ekonomiczny, zeszyt kontaktów z opiekunami/rodzicami uczestników.
  5. Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym pracownika WTZ/ŚDS – wieloletnia praca z tymi samymi uczestnikami, brak środków finansowych na realizację wsparcia, błędne orzecznictwo prowadzące do kierowania do WTZ, uczestników niezdolnych do podjęcia pracy.
  6. Rehabilitacja społeczna jako środek do budowania wizerunku osoby z niepełnosprawnością w środowisku lokalnym - zmiana schematu postrzegania osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie.
  7. Dostępność - co to znaczy w obliczu ustawy o dostępności, jakie wprowadza zmiany i wymogi.
  8. Strategia na rzecz osób z niepełnosprawnościami 2021-2030 - jakie niesie zmiany, omówienie najważniejszych aspektów.
  9. Dobre przykłady i praktyki z życia placówek na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
  10. „Superwizja” - profesjonalna metoda obserwacji i refleksji w praktyce terapeutycznej.
  11. Efektywny terapeuta w obliczu pandemii koronawirusa.
  12. Aktywizacja zawodowa uczestników WTZ - zagadnienie wieloaspektowe - wymogi rozporządzenia a realia, aktywizacja zawodowa - kierunek rodzic czy uczestnik WTZ.
  13. Aktywizacja społeczno - zawodowa uczestników WTZ - realizacja IPR a granice i komfort pracy.
  14. Promocja WTZ/ŚDS – sprzedaż produktów uczestników.
  15. Zatrudnienie wspomagane jako forma rehabilitacji.
  16. Co w zamian arteterapii?
  17. Trening umiejętności społecznych.
  18. Terapia zajęciowa - wykorzystanie potencjału podopiecznych.
  19. Motywacyjne mechanizmy w procesie terapeutycznym.
  20. Sytuacje trudne i konfliktowe oraz sposoby ich rozwiązywania poprzez dramę.
  21. Tańce w kręgu jako element ukazujący wsparcie i role grupy społecznej.
  22. Komunikacja interpersonalna w zespole terapeutycznym.
  23. Zarządzanie stresem w pracy terapeuty.

PROBLEMY BEHAWIORALNE I PRACA TERAPEUTYCZNA

  1. Praca terapeutyczna oraz zasady komunikacji u osób z niepełnosprawnościami i/lub spektrum autyzmu
  2. Praca z obszarem seksualności u dorosłych osób z niepełnosprawnościami i/lub zaburzeniami psychicznymi i/lub z spektrum.
  3. Seksualność osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
  4. Jak radzić sobie z zachowaniem agresywnym uczestników, wobec siebie i instruktorów - autoagresja, rozwiązywanie konfliktów.
  5. Życie seksualne osób niepełnosprawnych – omówienie tematu z przykładami codziennych sytuacji.
  6. Granice intymne i normy akceptowalne społecznie u osób z niepełnosprawnościami.
  7. Wyznaczanie granic w pracy terapeutycznej z uwzględnieniem potrzeb i możliwości osoby z niepełnosprawnością.
  8. Zachowania agresywne uczestników - skuteczne techniki samoobrony i obezwładniania (zajęcia praktyczne prowadzone przez instruktora sztuk walki)
  9. Refleksologia twarzy jako metoda walki z zaburzeniami nerwicowymi.
  10. Pierwsza pomoc – zajęcia praktyczne (nowe przepisy o resuscytacji 2021 i zagrożeniu Covid-19)

WYJĄTKOWA I SKUTECZNA TERAPIA ZAJĘCIOWA

  1. Zmiana wizerunku osoby z niepełnosprawnością – stylizacja paznokci.
  2. Zmiana wizerunku osoby z niepełnosprawnością – techniki i zasady makijażu.
  3. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia - masaż twarzy, tworzenie maseczek, balsamów przy użyciu prostych produktów spożywczych.
  4. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia - wykonanie mydełek glicerynowych przy użyciu kwiatów suszonych, przypraw, owoców.
  5. Charakteryzacje makijażowe jako wyjątkowe zajęcia terapeutyczne dla uczestników.
  6. Animacja zajęć terapeutycznych dla uczestników  – interesujące i oryginalne pomysły bez nakładów finansowych.
  7. Oryginalne i atrakcyjne techniki decoupage – wykorzystanie alternatywnych materiałów i preparatów do osiągnięcia spektakularnych efektów.
  8. Farby kredowe – odnawianie i ozdabianie mebli oraz przedmiotów codziennego użytku z wykorzystaniem transferu obrazów lub napisów.
  9. Akwarele – wyjątkowe techniki rysowania i malowania.
  10. Dekoracje z „zimnej porcelany” – niezwykła barwa, delikatność i przenikalność światła.
  11. Malowanie na porcelanie – wykorzystanie materiałów zapewniających trwałość rysunku.
  12. Technika malowania na jedwabiu – niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju, własnoręcznie malowane m.in. apaszki, szale, ponczo, krawaty czy chusty.
  13. Dekoracje ze szkła w formie zawieszki  witrażowej – technika folii miedzianej (Tiffany).
  14. Biżuteria ze szkła witrażowego.
  15. Dekoracje ścienne ze szkła z naturalnymi motywami roślinnymi.
  16. Wiklina - kurs tworzenia wyrobów. 
  17. Pirografia - poszerzanie zdolności manualnych poprzez wypalanie w drewnie.
  18. Gra światła i koloru - malowanie na folii.
  19. Tworzenie kartek okolicznościowych metodą scrap booking (z tego, co mamy „pod ręką”) – rozwijanie pomysłowości, poczucia godności i dumy z siebie.
  20. Tworzenie autoportretu metodą kolażu – przyjemny sposób na stworzenie „dzieła sztuki” i pokazania siebie światu.
  21. Tworzenie dekoracji ściennej z użyciem sznurków - warsztaty makramy.
  22. Kreatywne wykorzystanie różnych materiałów i ich faktur w tworzeniu „Łapacza snów”.
  23. Praca nad zdolnościami motorycznymi - tworzenie aniołów w ramkach.
  24. „Żywa” dekoracja - oryginalne wykorzystanie chrobotka reniferowego.
  25. Terapia sztuką - zabawy sensoryczne, malarstwo dłońmi oraz stopami na dużych arkuszach.
  26. Samoakceptacja poprzez taniec terapeutyczny – pokonywanie barier ruchowych oraz wyrabianie słuchu muzycznego i rytmu.
  27. Samodzielna rehabilitacja po przebyciu choroby związanej z Covid-19.
  28. Technika ćwiczeń terapii ręki jako pomoc niepełnosprawnym w codziennym życiu.
  29. Terapia zaburzeń motoryki małej i dużej.
  30. Mała aktywność fizyczna a ból kręgosłupa dla osób z niepełnosprawnościami.
  31. Metody relaksacji w rehabilitacji dla uczestników WTZ/ŚDS.
  32. Trening zdrowotny przy otyłości dla uczestników WTZ/ŚDS. 
  33. Kształtowanie zdolności wysiłkowej dla uczestników WTZ/ŚDS. 
  34. Rola fizjoterapii przy niepełnosprawności ruchowej i intelektualnej. 
  35. Znaczenie diety w leczeniu osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową.
  36. Żywienie i suplementacja u osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową.
  37. Niedobory w diecie a rozwój niepełnosprawności intelektualnej i/lub ruchowej.
  38. Jak tanim kosztem zwiększyć skuteczność „dietoterapii” u osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową.
  39. Mity związane ze zdrowym i racjonalnym żywieniem. Czy można jeść tanio i jednocześnie zdrowo?
  40. Sushi bez barier dla uczestników WTZ/ŚDS.
  41. Pora na coś słodkiego – proste i domowe wypieki.
  42. „Wesołe” przepisy – kolorowe i zabawne dekoracje potraw. 

W jaki sposób finansowane są szkolenia?

Środki na realizację kursów, pozyskujemy z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS).

Został on utworzony ze środków Funduszu Pracy, z myślą o wsparciu kształcenia ustawicznego pracodawców oraz pracowników.

W jakiej wysokości można uzyskać dofinansowanie?

Ze środków KFS może zostać sfinansowanych do 100% kosztów kształcenia ustawicznego.

Jak możemy pomóc?

Zapewniamy kompleksowe wsparcie, obejmujące:

  1. diagnozę potrzeb szkoleniowych i propozycję kursów dopasowanych do oczekiwań klienta
  2. przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami
  3. złożenie wniosku w PUP
  4. realizację przewidzianych we wniosku kursów
  5. pomoc w rozliczeniu dotacji


Kontakt ws. pozyskania dofinansowania i realizacji szkoleń

e-mail: dawid.matyja@fundacjabuu.pl
tel. 531 021 728

Basia Płaczek

Basia Płaczek

Rafał Wajner

Rafał Wajner

Patrycja Rojek

Patrycja Rojek

Andrzej Nowaczuk

Andrzej Nowaczuk

Cyls

Jakub Cylc

Natalia Dobrzyńska

Natalia Biesaga

Paulina Owczarzak

Paulina Owczarzak

WOJCIECH WALLA

Wojciech Walla

Alicja Dębowska

Alicja Dębowska

Arkadiusz Marcisz

Arkadiusz Marcisz

Kamila Włodarska

Kamila Włodarska

Joanna Najdek

Joanna Najdek

Marta Piechowicz

Marta Piechowicz

Katarzyna Laskowska

Katarzyna Laskowska

Katarzyna Gilgenast

Katarzyna Gilgenast

Krzysztof Lewicki

Krzysztof Lewicki

www_somelier_Maciej_Katarzyński

Maciej Katarzyński

www_liliana_

Liliana Kisiel

Kuba_www

Kuba Kalusiński

Sylwia Dobrzyńska

Sylwia Dobrzyńska