EMOCJE DZIECI I MŁODZIEŻY

  1. Jak radzić sobie ze złością i agresją wśród dzieci.
  2. Jak pracować z różnymi- czasem sprzecznymi emocjami w grupie.
  3. Moja magiczna chwila – mindfullness dla dzieci i młodzieży. Poczuj radość, spokój i harmonię.
  4. Depresja wśród dzieci i młodzieży: co powinno nas zaniepokoić, jak działać.
  5. Hejt w internecie wśród dzieci i młodzieży - jak przeciwdziałać i reagować na sytuacje trudne.
  6. Ściąga z przetrwania – kreatywne metody na rozwiązanie problemów wśród dzieci i nastolatków dotkniętych przemocą rówieśniczą. Rola pomocnej dłoni nauczyciela.
  7. Sekretne myśli nastolatka – czyli wzajemne zrozumienie przyczyn powstawania zachowań wśród dzieci i młodzieży. Wsparcie w relacjach dziecko-rodzic i uczeń-nauczyciel.
  8. Już nie dziecko, jeszcze nie nastolatek - jak pracować z uczniami 10-13 lat?
  9. Słowa mają moc – wpływ komunikacji z dzieckiem na rozwój emocjonalny i jego postrzeganie swojej osoby w świecie dorosłym.
  10. Błędy dobrych rodziców – wsparcie rodziców w pracy z emocjami dziecka i nauka rozmowy w kryzysowych sytuacjach.
  11. Wiara w swoje możliwości i pewność siebie u przedszkolaka – czyli jak dodać dziecku skrzydeł za pomocą poprawnego reagowania.
  12. Świadoma komunikacja z dzieckiem – wpływ otoczenia na rozwój emocjonalny dziecka i postrzeganie swojej osoby w dorosłości.
  13. Ekran jako nowe okno na świat. Wpływ mediów na rozwój i funkcjonowanie mózgu dziecka, konsekwencje przekraczania czasu przed ekranem.


WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY

  1. Jak wesprzeć grupę/klasę, by dziecko niepełnosprawne/ w spektrum / ze specyficznymi trudnościami czuło się jej częścią?
  2. Dziecko w spektrum autyzmu – czyli jak pracować z wyjątkowym dzieckiem. Sposoby na zrozumienie potrzeb i metody pracy.
  3. Podstawy wiedzy o ADHD. Budowanie relacji, reagowanie na potrzeby dziecka i wsparcie rodziców w rozwoju.
  4. Wpływ aktywności fizycznej na rozwój mózgu. Ciekawe i kreatywne ćwiczenia dla dzieci.
  5. Wpływ aktywności fizycznej na jakość życia dziecka. Ciekawe i kreatywne ćwiczenia rozwijające poszczególne funkcje życiowe.
  6. Warsztat kreatywny z kompozycji - tworzenie napisu lub wzoru na drewnie za pomocą gwoździ wbijanych w deskę(podkład)i przeplatanie między nimi kolorowej muliny.
  7. Malowanie na szkle/porcelanie na płasko(witraż) i w przestrzeni(naczynie).
  8. Obróbka kamienia i odlewu z mosiądzu - płaskorzeźba.
  9. Odkryj swoją kreatywność - malowanie na odzieży (kurtki jeansowe, t-shirty).
  10. Kule do kąpieli, peelingi do ust i ciała, sole do kąpieli i stóp z wykorzystaniem produktów spożywczych, suszonych kwiatów oraz owoców.
  11. Eksperymenty chemiczne jako element terapii- wulkan z produktów spożywczych, lampa lawa, kosmos w butelce, kolorowy deszcz, chemiczne jajo.
  12. Ćwiczenia oddechowe jako sposób na zarządzanie stresem.
  13. Trening autogenny - rodzaje, zasady, stosowanie i efekty.
  14. Trening koordynacji dzieci, czyli jak przez zabawę pozytywnie wpłynąć na rozwój?
  15. Refleksologia twarzy, dłoni i stóp u dzieci.
  16. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia - wykonanie mydełek glicerynowych przy użyciu kwiatów suszonych, przypraw, owoców.
  17. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia - masaż twarzy, tworzenie maseczek, balsamów przy użyciu prostych produktów spożywczych.
  18. Żywienie dzieci z ADHD: zalecenia dietetyczne i wybór składników odżywczych.
  19. Dieta wegańska/wegetariańska dla przedszkolaków - ryzyko niedoborów czy dieta idealna?
  20. Zdrowe nawyki żywieniowe od najmłodszych lat - wdrażanie i rozwijanie dobrych praktyk.
  21. Rola mięsa i białka w diecie przedszkolaka.
  22. Rola diety w zapobieganiu i leczeniu otyłości dziecięcej.
  23. Mity związane ze zdrowym i racjonalnym żywieniem - czym nie karmić dzieci.
  24. Racjonalna suplementacja w diecie dzieci.
  25. Rozpoznawanie i zarządzenie nietolerancją glutenu i laktozy u dzieci - strategie żywieniowe i wsparcie edukacyjne.


WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI

  1. „Uważni nauczyciele zmieniają świat”- Techniki pracy mindfulness, dostrojenia, focusingu, NVC.
  2. „Zacznij od siebie” - jak dać sobie uważność, życzliwość, żeby czuć spokój i satysfakcję w pracy z dziećmi.
  3. Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy? Sposoby zarządzania emocjami, mindset, redukcja napięcia. Ćwiczenia przynoszące natychmiastowe przywrócenie równowagi.
  4. „Jak rozmawiać z dziećmi, żeby nas słuchały”- NVC, focusing, metody pracy w kręgu.
  5. Sketchnoting, mapy myśli i inne sposoby na graficzne notatki.
  6. Dobry feedback, czyli jak dawać konstruktywną informację zwrotną?
  7. Metoda projektu interdyscyplinarnego, czyli jak łączyć ze sobą treści z różnych przedmiotów, realizując przy tym podstawę programową.
  8. Jak być dobrym wychowawcą? Budowanie zaufania wśród uczniów, pomysły na sensowne lekcje wychowawcze.
  9. Rozwiązywanie problemów w grupie metodą kręgów wychowawczych.
  10. Czym jest Odwrócona Lekcja i jak ją stosować?
  11. Błędne koło zadawania zadań domowych - jak z niego wyjść.
  12. Poza murami- jak wykorzystać potencjał edukacji terenowej, realizując podstawę programową?
  13. Hot Questions i sztuka dyskusji- jak zadawać pytania pogłębiające wiedzę oraz skłaniające do aktywności?
  14. Czy ta praca jest nadal dla mnie? Profilaktyka wypalenia zawodowego i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy, praca nad sposobami odczuwania emocji.
  15. Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy? Sposoby zarządzania emocjami, mindset, redukcja napięcia. Ćwiczenia przynoszące natychmiastowe przywrócenie równowagi.
  16. Jak być lubianym nauczycielem, ale umiejącym stawiać granice? Praktyczne ćwiczenia z komunikacji międzyludzkiej, samoświadomość oraz trening asertywności.
  17. Porozumienie bez przemocy – skuteczne narzędzie usprawniające komunikację i lepsze zrozumienie otoczenia. Wprowadzenie i praktyczne ćwiczenia w parach.
  18. Współpraca jako budowa pomostu porozumienia pomiędzy nauczycielem, a rodzicem. Wskazówki wspierające komunikację w kontaktach z rodzicami i przeprowadzanie spotkań w placówce.
  19. Jak rozmawiać z rodzicami o trudnościach jego dziecka w placówce? Trudne zachowania, niepokojące sytuacje lub potrzeba poszerzenia diagnozy.
  20. Metody pracy z rodzicem roszczeniowym. Sposoby na radzenie sobie w stresującej sytuacji mając na uwadze dobro dziecka. Konkretne wskazówki na reakcje w trudnych momentach. Ćwiczenia w praktyce.
  21. Mindfulness w praktyce – wsparcie dla nauczyciela w skupieniu się na teraźniejszości za pomocą sprawdzonych technik relaksujących. Odzyskanie spokoju, radości i harmonii w codzienności.
  22. Droga do siebie – budowa dobrostanu nauczyciela jako profilaktyka wypalenia zawodowego i wsparcie pracowników. Praca na przekonaniach i podejściu do samego siebie.
  23. Urlop idealny – nauka efektywnego odpoczywania, zrozumienie swoich potrzeb oraz fundamentów owocnego relaksu, praca na strategiach.
  24. Pierwsza pomoc – zajęcia praktyczne (m.in. przepisy o resuscytacji i zagrożeniu epidemiologicznym).


WSPARCIE W RELACJI RODZIC – NAUCZYCIEL

  1. Jak rozmawiać z rodzicem na temat zaburzeń zachowań nastolatków typu agresja, samookaleczenie, myśli depresyjne.
  2. 7 narzędzi dla nauczycieli do rozmowy z rodzicami i opiekunami na temat zaburzeń zachowań dzieci.
  3. 5 sposobów komunikacji nauczycieli z rodzicami i opiekunami nastolatków, aby podnieść skuteczność działań wychowawczych.
  4. Jak rozmawiać z rodzicami, aby dojść do porozumienia? Metody pracy z rodzicem roszczeniowym.
  5. Jak być wspaniałym nauczycielem, ale umiejącym stawiać granice? Relacje z rodzicami – wprowadzenie do relacji międzyludzkich i umiejętności zarządzania zespołem.
  6. Standardy Ochrony Małoletnich – wprowadzenie i wdrożenie w oparciu o "Ustawę Kamilka”

 

Kontakt ws. pozyskania dofinansowania i realizacji szkoleń
e-mail: szkolenia@fundacjabuu.pl
tel. 726 041 234