Wsparcie dla nauczycieli
1. Uważni nauczyciele zmieniają świat”- Techniki pracy mindfulness, dostrojenia, focusingu, NVC.
2. Zacznij od siebie” - jak dać sobie uważność, życzliwość, żeby czuć spokój i satysfakcję w pracy z dziećmi.
3. Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy? Sposoby zarządzania emocjami, mindset, redukcja napięcia. Ćwiczenia przynoszące natychmiastowe przywrócenie równowagi.
4. Jak rozmawiać z dziećmi, żeby nas słuchały”- NVC, focusing, metody pracy w kręgu.
5. Sketchnoting, mapy myśli i inne sposoby na graficzne notatki.
6. TIK czyli jakie narzędzia i aplikacje wspierają proces uczenia się uczniów i urozmaicają lekcje.
7. Dobry feedback, czyli jak dawać konstruktywną informację zwrotną?
8. Metoda projektu interdyscyplinarnego, czyli jak łączyć ze sobą treści z różnych przedmiotów, realizując przy tym podstawę programową.
9. Jak być dobrym wychowawcą? Budowanie zaufania wśród uczniów, pomysły na sensowne lekcje wychowawcze.
10. Rozwiązywanie problemów w grupie metodą kręgów wychowawczych.
11. Czym jest Odwrócona Lekcja i jak ją stosować?
12. Błędne koło zadawania zadań domowych - jak z niego wyjść.
13. Mindfullness i montessoriańskie Lekcje Ciszy dla dzieci i młodzieży.
14. Poza murami- jak wykorzystać potencjał edukacji terenowej, realizując podstawę programową?
15. Hot Questions i sztuka dyskusji- jak zadawać pytania pogłębiające wiedzę oraz skłaniające do aktywności?
16. Materiał Montessori- jak tworzyć autorskie materiały urozmaicające lekcje, wspomagające przyswajanie wiedzy i powtarzanie treści?
18. Jak pracować z różnymi- czasem sprzecznymi emocjami w grupie.|
19. Moja magiczna chwila – mindfullness dla dzieci i młodzieży. Poczuj radość, spokój i harmonię.
20. Depresja wśród dzieci i młodzieży: co powinno nas zaniepokoić, jak działać.
21. Hejt w internecie wśród dzieci i młodzieży - jak przeciwdziałać i reagować na sytuacje trudne.
22. Ściąga z przetrwania – kreatywne metody na rozwiązanie problemów wśród dzieci i nastolatków dotkniętych przemocą rówieśniczą. Rola pomocnej dłoni nauczyciela.
23. Sekretne myśli nastolatka – czyli wzajemne zrozumienie przyczyn powstawania zachowań wśród dzieci i młodzieży. Wsparcie w relacjach dziecko-rodzic i uczeń-nauczyciel.
24. Już nie dziecko, jeszcze nie nastolatek - jak pracować z uczniami 10-13 lat?
Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży
25. Jak wesprzeć grupę/klasę, by dziecko niepełnosprawne/ w spektrum / ze specyficznymi trudnościami czuło się jej częścią?
26. Dziecko w spektrum autyzmu – czyli jak pracować z wyjątkowym dzieckiem. Sposoby na zrozumienie potrzeb i metody pracy.
27. Podstawy wiedzy o ADHD. Budowanie relacji, reagowanie na potrzeby dziecka i wsparcie rodziców w rozwoju.
Wsparcie w relacji rodzic - nauczyciel
28. Jak rozmawiać z rodzicem na temat zaburzeń zachowań nastolatków typu agresja, samookaleczenie, myśli depresyjne.
29. 7 narzędzi dla nauczycieli do rozmowy z rodzicami i opiekunami na temat zaburzeń zachowań dzieci.
30. 5 sposobów komunikacji nauczycieli z rodzicami i opiekunami nastolatków aby podnieść skuteczność działań wychowawczych.
31. Jak rozmawiać z rodzicami, aby dojść do porozumienia? Metody pracy z rodzicem roszczeniowym.
32. Jak być wspaniałym nauczycielem, ale umiejącym stawiać granice? Relacje z rodzicami – wprowadzenie do relacji międzyludzkich i umiejętności zarządzania zespołem.
e-mail: szkolenia@fundacjabuu.pl
tel. 726 041 234