EMOCJE DZIECI I MŁODZIEŻY
1. Jak radzić sobie ze złością i agresją wśród dzieci.
2. Jak pracować z różnymi – czasem sprzecznymi emocjami w grupie.
3. Moja magiczna chwila – mindfulness dla dzieci i młodzieży. Poczuj radość, spokój i harmonię.
4. Depresja wśród dzieci i młodzieży: co powinno nas zaniepokoić, jak działać.
5. Hejt w internecie wśród dzieci i młodzieży – jak przeciwdziałać i reagować na sytuacje trudne.
6. Ściąga z przetrwania – kreatywne metody na rozwiązanie problemów wśród dzieci i nastolatków dotkniętych przemocą rówieśniczą. Rola pomocnej dłoni nauczyciela.
7. Sekretne myśli nastolatka – czyli wzajemne zrozumienie przyczyn powstawania zachowań wśród dzieci i młodzieży. Wsparcie w relacjach dziecko - rodzic i uczeń - nauczyciel.
8. Już nie dziecko, jeszcze nie nastolatek – jak pracować z uczniami 10-13 lat?
9. Słowa mają moc – wpływ komunikacji z dzieckiem na rozwój emocjonalny i jego postrzeganie swojej osoby w świecie dorosłym.
10. Błędy dobrych rodziców – wsparcie rodziców w pracy z emocjami dziecka i nauka rozmowy w kryzysowych sytuacjach.
11. Wiara w swoje możliwości i pewność siebie u ucznia – czyli jak dodać dziecku skrzydeł za pomocą poprawnego reagowania.
12. Świadoma komunikacja z dzieckiem – wpływ otoczenia na rozwój emocjonalny dziecka i postrzeganie swojej osoby w dorosłości.
13. Ekran jako nowe okno na świat. Wpływ mediów na rozwój i funkcjonowanie mózgu dziecka, konsekwencje przekraczania czasu przed ekranem.
14. Pozytywna komunikacja z dziećmi – budowanie więzi poprzez mądre słowa i emocje. Skuteczne narzędzia komunikacji empatycznej i zasady świadomego reagowania na emocje i zachowania dzieci. Praktyczne ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
14. Jak wesprzeć grupę/klasę, by dziecko niepełnosprawne/ w spektrum/ ze specyficznymi trudnościami czuło się jej częścią?
15. Dziecko w spektrum autyzmu – czyli jak pracować z wyjątkowym dzieckiem. Sposoby na zrozumienie potrzeb i metody pracy.
16. Podstawy wiedzy o ADHD. Budowanie relacji, reagowanie na potrzeby dziecka i wsparcie rodziców w rozwoju.
17. Niegrzeczne dziecko, czyli jakie? Zrozumienie fundamentów rozwoju inteligencji emocjonalnej i wsparcie w trudnych sytuacjach dziecka oraz opiekuna.
18. Strata – jak wspierać dziecko podczas rozwodu, rozstania czy żałoby. Rola nauczyciela w procesie adaptacji.
19. Praca z lękiem oparta na terapii ACT (Terapia Akceptacji i Zaangażowania), McCurry – dziecko wycofane, mutyzm, lęk rozwojowy.
20. Trening Regulacji Emocji Dziecka – realne wsparcie w rozwoju kompetencji społecznych i samoświadomości.
21. Kobiecy autyzm, a funkcjonowanie w społeczeństwie. Czym różnią się objawy u dziewczynek w spektrum autyzmu od symptomów, które zauważane są u chłopców?
22. Nieśmiałość a może ADHD? Nietypowe zachowania dziewczynek – nieśmiałość czy ADHD? Zrozumienie różnic w objawach i metody pracy.
23. Profilaktyka zaburzeń adaptacyjnych i depresji u dzieci w oparciu o metody rozwojowe i komunikację NVC.
24. Wpływ aktywności fizycznej na rozwój mózgu. Ciekawe i kreatywne ćwiczenia dla dzieci.
25. Wpływ aktywności fizycznej na jakość życia dziecka. Ciekawe i kreatywne ćwiczenia rozwijające poszczególne funkcje życiowe.
26. Warsztat kreatywny z kompozycji – tworzenie napisu lub wzoru na drewnie.
27. Malowanie na szkle/porcelanie na płasko (witraż) i w przestrzeni (naczynie).
28. Obróbka kamienia i odlewu z mosiądzu – płaskorzeźba.
29. Odkryj swoją kreatywność – malowanie na odzieży (kurtki jeansowe, t-shirty).
30. Kule do kąpieli, peelingi do ust i ciała, sole do kąpieli i stóp z wykorzystaniem produktów spożywczych, suszonych kwiatów oraz owoców.
31. Eksperymenty chemiczne jako element terapii – wulkan z produktów spożywczych, lampa lawa, kosmos w butelce, kolorowy deszcz, chemiczne jajo.
32. Ćwiczenia oddechowe jako sposób na zarządzanie stresem.
33. Trening autogenny – rodzaje, zasady, stosowanie i efekty.
34. Trening koordynacji dzieci, czyli jak przez zabawę pozytywnie wpłynąć na rozwój?
35. Refleksologia twarzy, dłoni i stóp u dzieci.
36. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia – wykonanie mydełek glicerynowych przy użyciu kwiatów suszonych, przypraw, owoców.
37. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia – masaż twarzy, tworzenie maseczek, balsamów przy użyciu prostych produktów spożywczych.
38. Żywienie dzieci z ADHD: zalecenia dietetyczne i wybór składników odżywczych.
39. Zdrowe nawyki żywieniowe od najmłodszych lat – wdrażanie i rozwijanie dobrych praktyk.
40. Rola diety w zapobieganiu i leczeniu otyłości dziecięcej.
41. Mity związane ze zdrowym i racjonalnym żywieniem – czym nie karmić dzieci.
WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI
39. Uważni nauczyciele zmieniają świat – techniki pracy mindfulness, dostrojenia, focusingu, NVC.
40. Zacznij od siebie – jak dać sobie uważność, życzliwość, żeby czuć spokój i satysfakcję w pracy z dziećmi.
41. Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy? Sposoby zarządzania emocjami, mindset, redukcja napięcia. Ćwiczenia przynoszące natychmiastowe przywrócenie równowagi.
42. Jak rozmawiać z dziećmi, żeby nas słuchały – NVC, focusing, metody pracy w kręgu.
43. Sketchnoting, mapy myśli i inne sposoby na graficzne notatki.
44. Dobry feedback, czyli jak dawać konstruktywną informację zwrotną?
45. Metoda projektu interdyscyplinarnego, czyli jak łączyć ze sobą treści z różnych przedmiotów, realizując przy tym podstawę programową.
46. Jak być dobrym wychowawcą? Budowanie zaufania wśród uczniów, pomysły na sensowne lekcje wychowawcze.
47. Rozwiązywanie problemów w grupie metodą kręgów wychowawczych.
48. Czym jest Odwrócona Lekcja i jak ją stosować?
49. Błędne koło zadawania zadań domowych – jak z niego wyjść.
50. Poza murami – jak wykorzystać potencjał edukacji terenowej, realizując podstawę programową?
51. Hot Questions i sztuka dyskusji – jak zadawać pytania pogłębiające wiedzę oraz skłaniające do aktywności?
52. Czy ta praca jest nadal dla mnie? Profilaktyka wypalenia zawodowego i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy, praca nad sposobami odczuwania emocji.
53. Jak być lubianym nauczycielem, ale umiejącym stawiać granice? Praktyczne ćwiczenia z komunikacji międzyludzkiej, samoświadomość oraz trening asertywności.
54. Porozumienie bez przemocy – skuteczne narzędzie usprawniające komunikację i lepsze zrozumienie otoczenia. Wprowadzenie i praktyczne ćwiczenia w parach.
55. Mindfulness w praktyce – wsparcie dla nauczyciela w skupieniu się na teraźniejszości za pomocą sprawdzonych technik relaksujących. Odzyskanie spokoju, radości i harmonii w codzienności.
56. Droga do siebie – budowa dobrostanu nauczyciela jako profilaktyka wypalenia zawodowego i wsparcie pracowników. Praca na przekonaniach i podejściu do samego siebie.
57. Urlop idealny – nauka efektywnego odpoczywania, zrozumienie swoich potrzeb oraz fundamentów owocnego relaksu, praca na strategiach.
58. Pierwsza pomoc – zajęcia praktyczne (m.in. przepisy o resuscytacji i zagrożeniu epidemiologicznym).
59. Trening Empatycznej Komunikacji w praktyce jako narzędzie wsparcia podczas trudnych sytuacji w placówce.
60. Świadomość swoich uczuć i potrzeb w oparciu o psychologiczne uwarunkowania rozwoju. Sposoby na ulepszenie komunikacji i wzmocnienie sprawczości w codziennych działaniach.
61. Przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego w zespole pedagogicznym.
62. Cud uważności – jak rozwijać koncentrację i uważność w pracy z dziećmi oraz w codziennym życiu. Skuteczne techniki pracy nad uważnością, które wspierają równowagę emocjonalną i pogłębiają relacje z dziećmi i współpracownikami.
63. Efektywne prowadzenie zebrań – sposoby na budowanie otwartej i współpracującej atmosfery. Praktyczne wskazówki, które pomogą nauczycielom w prowadzeniu spotkań z rodzicami, rad pedagogicznych oraz pracy grupowej, wspierając skuteczną komunikację i zarządzanie czasem.
64. Jak zarządzać emocjami i nie być zależnym od stanów emocjonalnych – praktyczne techniki pracy z emocjami. Warsztaty samopomocy emocjonalnej i rozwijania samoświadomości. Techniki radzenia sobie ze stresem, złością i napięciem oraz sposoby przywracania równowagi emocjonalnej.
65. Jak radzić sobie ze zmianą – przystosowanie i elastyczność jako kluczowe umiejętności nauczyciela. Sposoby na adaptację do zmian, zwłaszcza w szybko zmieniającym się środowisku edukacyjnym. Techniki budowania elastyczności emocjonalnej i umiejętności dostosowywania się do nowych sytuacji.
66. Jak komfortowo poszerzać strefę komfortu – praca nad samorozwojem i przełamywaniem barier. Ćwiczenia i techniki wspierające świadome rozwijanie swoich możliwości i kompetencji w pracy z dziećmi, w atmosferze bezpieczeństwa i pozytywnej energii.
67. Autodiagnoza/autorefleksja – jak wnikliwie obserwować siebie i rozwijać swoje umiejętności jako nauczyciel. Narzędzia i ćwiczenia pomagające w refleksji nad swoimi emocjami, podejściem do pracy i relacjami z uczniami i współpracownikami.
68. Budowanie odporności emocjonalnej u nauczycieli – jak wzmacniać wewnętrzną siłę i radzić sobie z wyzwaniami w pracy. Warsztat skupiający się na technikach wsparcia emocjonalnego, ćwiczeniach oddechowych i metodach radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz zapobieganiu wypaleniu zawodowemu.
69. Nauczyciel jako przewodnik i mentor – jak skutecznie inspirować i wspierać dzieci na różnych etapach rozwoju. Warsztaty poświęcone wzmacnianiu roli nauczyciela jako mentora. Praktyczne porady, jak pomagać dzieciom odkrywać ich potencjał i rozwiązywać trudne sytuacje.
70. Zdrowe relacje między nauczycielami w zespole – budowanie wspierającego środowiska pracy. Metody na wzmacnianie współpracy, wsparcia i pozytywnej atmosfery w gronie pedagogicznym. Wskazówki, jak radzić sobie z konfliktami oraz dbać o dobrą komunikację i motywację w zespole.
71. Racja czy relacja – jak zbudować autorytet wśród dzieci, rodziców.
72. Standardy Ochrony Małoletnich – wprowadzenie i wdrożenie w oparciu o „Ustawę Kamilka”.
WSPARCIE W RELACJI RODZIC – NAUCZYCIEL
73. Jak rozmawiać z rodzicem na temat zaburzeń zachowań nastolatków typu agresja, samookaleczenie, myśli depresyjne.
74. 7 narzędzi dla nauczycieli do rozmowy z rodzicami i opiekunami na temat zaburzeń zachowań dzieci.
75. 5 sposobów komunikacji nauczycieli z rodzicami i opiekunami nastolatków, aby podnieść skuteczność działań wychowawczych.
76. Trudne sytuacje w kontakcie z rodzicem – analiza przypadków i budowanie strategii na zgłoszone przykłady.
77. Jak być wspaniałym nauczycielem, ale umiejącym stawiać granice? Relacje z rodzicami – wprowadzenie do relacji międzyludzkich i umiejętności zarządzania zespołem.
78. Współpraca jako budowa pomostu porozumienia pomiędzy nauczycielem, a rodzicem. Wskazówki wspierające komunikację w kontaktach z rodzicami i przeprowadzanie spotkań w placówce.
79. Jak rozmawiać z rodzicami o trudnościach jego dziecka w placówce? Trudne zachowania, niepokojące sytuacje lub potrzeba poszerzenia diagnozy.
80. Metody pracy z rodzicem roszczeniowym. Sposoby na radzenie sobie w stresującej sytuacji mając na uwadze dobro dziecka. Konkretne wskazówki na reakcje w trudnych momentach. Ćwiczenia w praktyce.
81. Jak pedagogizować rodziców, którzy nie chcą współpracować? Uniwersalne metody współpracy nauczyciela z opiekunem dziecka oparte na obopólnym szacunku.
82. Praktyczny kontrakt behawioralny oparty na współpracy z rodzicem unikającym współpracy z placówką.
Kontakt ws. pozyskania dofinansowania i realizacji szkoleń
e-mail: szkolenia@fundacjabuu.pl
tel. 726 041 234