EMOCJE DZIECKA I RODZICÓW
1. Świadoma budowa inteligencji emocjonalnej – sposoby na rozładowanie napięcia i silnych emocji dziecka.
2. Dlaczego dzieci się złoszczą? Czyli jak zrozumieć i odpowiednio wesprzeć dziecko podczas przeżywania trudnych emocji. Metody na wyciszenie agresywnego zachowania.
3. Inteligencja emocjonalna u dzieci i wsparcie w kryzysowych sytuacjach. Wsparcie emocji dziecka i wskazówki dla nauczyciela.
4. Trudne zachowania dziecka – jak świadomie wspierać dziecko w trudnych sytuacjach mając na uwadze jego dobro.
5. Słowa mają moc – wpływ komunikacji z dzieckiem na rozwój emocjonalny i jego postrzeganie swojej osoby w świecie dorosłym.
6. Pozytywna komunikacja z dziećmi – budowanie więzi poprzez mądre słowa i emocje. Skuteczne narzędzia komunikacji empatycznej i zasady świadomego reagowania na emocje i zachowania dzieci. Praktyczne ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną.
7. Jak odpowiednio reagować na trudne zachowania dziecka – przyczyny powstawania oraz sposoby radzenia sobie w ciężkich sytuacjach. Pakiet konkretnych wskazówek na uratowanie relacji dziecko - nauczyciel.
8. Trudne emocje rodziców – czyli jak rozmawiać i wspierać rodziców w pracy z trudnymi emocjami dziecka. Cenne rady i wskazówki poprawiające relacje dziecko - rodzic.
9. Błędy dobrych rodziców – wsparcie rodziców w pracy z emocjami dziecka i nauka rozmowy w kryzysowych sytuacjach.
10. Wiara w swoje możliwości i pewność siebie u przedszkolaka – czyli jak dodać dziecku skrzydeł za pomocą poprawnego reagowania.
11. Jak pomóc dziecku z rodziny dysfunkcyjnej i w jaki sposób rozpoznać symptomy przemocy wobec niego? Role przyjmowane przez dziecko i rodzaje pracy w zależności od problemu. Procedura Niebieskiej Karty.
12. Standardy Ochrony Małoletnich – wprowadzenie i wdrożenie w oparciu o "Ustawę Kamilka”.
13. Świadoma komunikacja z dzieckiem – wpływ otoczenia na rozwój emocjonalny dziecka i postrzeganie swojej osoby w dorosłości.
14. Ekran jako nowe okno na świat. Wpływ mediów na rozwój i funkcjonowanie mózgu dziecka, konsekwencje przekraczania czasu przed ekranem.
15. Integracja grupy jako fundament funkcjonowania w placówce – techniki budowania silnej i pozytywnej grupy przedszkolnej, zabawy integracyjne.

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA
16. Pozytywna dyscyplina, czyli jak mądrze współpracować z dziećmi. Wpływ kary i nagrody na rozwój dziecka.
17. Na czym polega wspieranie rozwoju dziecka? Co nas może niepokoić i jak odpowiednio reagować w trudnych sytuacjach?
18. Integracja sensoryczna przedszkolaka i terapia SI – Wsparcie rozwoju i pomysły na zabawy.
19. Wspieranie kreatywności dziecka poprzez komunikację i pracę w grupie.
20. Jak poprzez zabawę wspierać pamięć, mowę i sprawność manualną dziecka? Ciekawe pomysły na poprawę rozwoju malucha.
21. Polisensoryczne metody rozwoju dziecka – czyli nauka przez świetną zabawę. Wprowadzenie i przykładowe plany zajęć do wykorzystania w przedszkolu.
22. Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój inteligencji emocjonalnej dziecka.
23. Terapia ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dzieci.
24. Wspieranie samooceny dziecka i jego emocji podczas codziennych aktywności – cenne wskazówki do budowania relacji z przedszkolakami i pomysły na zabawę.
25. Wspieranie rozwoju mowy dzieci – pomysły na zabawy i ćwiczenia oddechowe do wykorzystania dla całej grupy.
26. Dziecko z zaburzenia ze spektrum autyzmu – zrozumienie potrzeb i zachowań dziecka, wskazówki ułatwiające współpracę z wyjątkowym dzieckiem.
27. Zastosowanie AAC u dzieci w wieku przedszkolnym jako wsparcie komunikacji z wyjątkowym dzieckiem.
28. Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu – zrozumienie i wsparcie dziecka w stresowych dla niego sytuacjach.
29. Trening Umiejętności Społecznych – ciekawe zabawy i ćwiczenia dla dzieci wspierające rozwój i komunikację.
30. Podstawy wiedzy o ADHD – budowa relacji, orientacja na potrzeby dziecka i wsparcie w pracy w grupie i przygotowanie do rozmowy z rodzicem.
31. Niegrzeczne dziecko, czyli jakie? Zrozumienie fundamentów rozwoju inteligencji emocjonalnej i wsparcie w trudnych sytuacjach dziecka oraz opiekuna.
32. Strata – jak wspierać dziecko podczas rozwodu, rozstania czy żałoby. Rola opiekuna w procesie adaptacji.
33. Praca z lękiem oparta na terapii ACT (Terapia Akceptacji i Zaangażowania), McCurry – dziecko wycofane, mutyzm, lęk rozwojowy.
34. Trening Regulacji Emocji Dziecka – realne wsparcie w rozwoju kompetencji społecznych i samoświadomości.
35. Kobiecy autyzm, a funkcjonowanie w społeczeństwie. Czym różnią się objawy u dziewczynek w spektrum autyzmu od symptomów, które zauważane są u chłopców?
36. Nieśmiałość a może ADHD? Nietypowe zachowania dziewczynek – nieśmiałość czy ADHD? Zrozumienie różnic w objawach i metody pracy.
37. Profilaktyka zaburzeń adaptacyjnych i depresji u dzieci w oparciu o metody rozwojowe i komunikację NVC.
38. Zabawy i ćwiczenia ruchowe wyrównujące zaburzenia motoryczności dzieci.
39. Mutyzm wybiórczy i trudności w rozwoju społecznym dzieci. Pomoc w zrozumieniu problemu i wsparcie rozwoju w grupie.
40. Pomysły na zabawy i ćwiczenia dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową w przedszkolu. Sposoby na wyciszenie dzieci podczas codziennych zajęć.
41. Dziecko wysoko wrażliwe – jak zrozumieć potrzeby i pracować z dzieckiem o szczególnej wrażliwości w grupie.
42. Świat bajek, a realny wpływ na zdrowie i rozwój – bajkoterapia. Przykłady książek i ćwiczenia w praktyce, zabawa głosem i gestem podczas zajęć.
43. Muzykoterapia – czyli wsparcie emocjonalne dziecka przez aktywizację uczuć i wyzwalanie emocji.
44. Elementy terapii śmiechem w budowaniu poczucia własnej wartości dla dzieci. Zajęcia pełne uśmiechu w praktyce.
45. Moja magiczna chwila – uważność dla dzieci. Zabawy wspierające relaksację i odprężenie podczas codziennych aktywności.
46. Zabawy z jogą – wprowadzenie i ćwiczenia dla przedszkolaków mające na uwadze budowę pozytywnych skojarzeń z ruchem.
47. Wyciszające zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym. Elementy pracy z oddechem i mindfulness.
48. Wpływ aktywności fizycznej na rozwój mózgu. Ciekawe i kreatywne ćwiczenia dla dzieci.
49. Wpływ aktywności fizycznej na jakość życia dziecka. Ciekawe i kreatywne ćwiczenia rozwijające poszczególne funkcje życiowe.
50. Taniec i ruch jako ważny element wspierający integrację sensoryczną u dzieci.
51. Naturalne procesy zaburzeń sensorycznych u dzieci i sposoby ich niwelowania poprzez ciekawe formy terapeutyczne.
52. Tańce w kręgu jako narzędzie do aktywizacji ruchowej. Jedność grupy, poczucie wspólnoty w aspekcie zaspokojenia podstawowych potrzeb społecznych.
53. Proste układy choreograficzne do wykorzystania w pracy z dziećmi. Umiejętność modyfikacji i dostosowania choreografii do możliwości uczestników zajęć.
54. Malarstwo intuicyjne – odkryj swój potencjał twórczy (malowanie przy pomocy pędzli i farb na papierze akwarelowym lub płótnie).
55. Malowanie na szkle/porcelanie na płasko (witraż) i w przestrzeni (naczynie).
56. Odkryj swoją kreatywność – malowanie na odzieży (kurtki jeansowe, t-shirty).
57. Kule do kąpieli, peelingi do ust i ciała, sole do kąpieli i stóp z wykorzystaniem produktów spożywczych, suszonych kwiatów oraz owoców.
58. Eksperymenty chemiczne jako element terapii – wulkan z produktów spożywczych, lampa lawa, kosmos w butelce, kolorowy deszcz, chemiczne jajo.
59. Ćwiczenia oddechowe jako sposób na zarządzanie stresem.
60. Trening autogenny – rodzaje, zasady, stosowanie i efekty.
61. Trening koordynacji dzieci, czyli jak przez zabawę pozytywnie wpłynąć na rozwój?
62. Rozwój motoryczny dziecka – kiedy i jak powinniśmy kierować jego ścieżką?
63. Elementy ćwiczeń prozdrowotnych dla dzieci.
64. Refleksologia twarzy, dłoni i stóp u dzieci.
65. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia – wykonanie mydełek glicerynowych przy użyciu kwiatów suszonych, przypraw, owoców.
66. Terapia integracji sensorycznej oraz aromaterapia – masaż twarzy, tworzenie maseczek, balsamów przy użyciu prostych produktów spożywczych.
67. Zaburzenia odżywiania u dzieci – jak budować zdrową relację z jedzeniem podczas wspólnych posiłków w placówce? Wpływ komunikacji z dzieckiem na postrzeganie własnego ciała i dialogu wewnętrznego.
68. Żywienie dzieci z ADHD: zalecenia dietetyczne i wybór składników odżywczych.
69. Dieta wegańska/wegetariańska dla przedszkolaków – ryzyko niedoborów czy dieta idealna?
70. Zdrowe nawyki żywieniowe od najmłodszych lat – wdrażanie i rozwijanie dobrych praktyk.
71. Rola mięsa i białka w diecie przedszkolaka.
72. Rola diety w zapobieganiu i leczeniu otyłości dziecięcej.
73. Mity związane ze zdrowym i racjonalnym żywieniem – czym nie karmić dzieci.
74. Racjonalna suplementacja w diecie dzieci.
75. Rozpoznawanie i zarządzenie nietolerancją glutenu i laktozy u dzieci – strategie żywieniowe i wsparcie edukacyjne.

WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI
76. Czy ta praca jest nadal dla mnie? Profilaktyka wypalenia zawodowego i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy, praca nad sposobami odczuwania emocji.
77. Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy? Sposoby zarządzania emocjami, mindset, redukcja napięcia. Ćwiczenia przynoszące natychmiastowe przywrócenie równowagi.
78. Jak zarządzać emocjami i nie być zależnym od stanów emocjonalnych – praktyczne techniki pracy z emocjami. Warsztaty samopomocy emocjonalnej i rozwijania samoświadomości. Techniki radzenia sobie ze stresem, złością i napięciem oraz sposoby przywracania równowagi emocjonalnej.
79. Cud uważności – jak rozwijać koncentrację i uważność w pracy z dziećmi oraz w codziennym życiu. Skuteczne techniki pracy nad uważnością, które wspierają równowagę emocjonalną i pogłębiają relacje z dziećmi i współpracownikami.
80. Jak komfortowo poszerzać strefę komfortu – praca nad samorozwojem i przełamywaniem barier. Ćwiczenia i techniki wspierające świadome rozwijanie swoich możliwości i kompetencji w pracy z dziećmi, w atmosferze bezpieczeństwa i pozytywnej energii.
81. Jak być lubianym nauczycielem, ale umiejącym stawiać granice? Praktyczne ćwiczenia z komunikacji międzyludzkiej, samoświadomość oraz trening asertywności.
82. Porozumienie bez przemocy – skuteczne narzędzie usprawniające komunikację i lepsze zrozumienie otoczenia. Wprowadzenie i praktyczne ćwiczenia w parach.
83. Współpraca w zespole pedagogicznym.
84. Współpraca jako budowa pomostu porozumienia pomiędzy nauczycielem, a rodzicem. Wskazówki wspierające komunikację w kontaktach z rodzicami i przeprowadzanie spotkań w placówce.
85. Trudne sytuacje w kontakcie z rodzicem – analiza przypadków i budowanie strategii na zgłoszone przykłady.
86. Jak rozmawiać z rodzicami o trudnościach jego dziecka w placówce? Trudne zachowania, niepokojące sytuacje lub potrzeba poszerzenia diagnozy.
87. Metody pracy z rodzicem roszczeniowym. Sposoby na radzenie sobie w stresującej sytuacji mając na uwadze dobro dziecka. Konkretne wskazówki na reakcje w trudnych momentach. Ćwiczenia w praktyce.
88. Racja czy relacja – jak zbudować autorytet wśród dzieci, rodziców.
89. Mindfulness w praktyce – wsparcie dla nauczyciela w skupieniu się na teraźniejszości za pomocą sprawdzonych technik relaksujących. Odzyskanie spokoju, radości i harmonii w codzienności.
90. Droga do siebie – budowa dobrostanu nauczyciela jako profilaktyka wypalenia zawodowego i wsparcie pracowników. Praca na przekonaniach i podejściu do samego siebie.
91. Urlop idealny – nauka efektywnego odpoczywania, zrozumienie swoich potrzeb oraz fundamentów owocnego relaksu, praca na strategiach.
92. Pierwsza pomoc – zajęcia praktyczne (m.in. przepisy o resuscytacji i zagrożeniu epidemiologicznym).
93. Trening Empatycznej Komunikacji w praktyce jako narzędzie wsparcia podczas trudnych sytuacji w placówce.
94. Świadomość swoich uczuć i potrzeb w oparciu o psychologiczne uwarunkowania rozwoju. Sposoby na ulepszenie komunikacji i wzmocnienie sprawczości w codziennych działaniach.
95. Jak pedagogizować rodziców, którzy nie chcą współpracować? Uniwersalne metody współpracy nauczyciela z opiekunem dziecka oparte na obopólnym szacunku.
96. Praktyczny kontrakt behawioralny oparty na współpracy z rodzicem unikającym współpracy z placówką.

Kontakt ws. pozyskania dofinansowania i realizacji szkoleń
e-mail: szkolenia@fundacjabuu.pl
tel. 726 041 234